Jag har fått en del frågor tänkte svara på en utav dom!!



hej, fin blogg! hur fixar du ramarna runt inläggen? tacksam för svar. kraaam <3

svar: Jag tänkte visa hur jag gör "bubblan" runt inlägget. Det som krävs för att göra dom är Photoshop.

1. Du öppnar ett nytt arbete i photoshop.


När du öppnar ditt nya arbete i photoshop så ska du skriva samma width på ditt arbete som du har på avsnittet "content" som i mitt fall är 695 pixels, GLÖM INTE ATT ÄNDRA SÅ DE STÅR PIXELS!

2.

Högerklicka på verktyget som ser ut så här och ändra till Rounded Rectangle tool!

3.

Sen gör du en fyrkant över hela "dokumentet". Och när du har gjort de så går du in på Layer > Layer style > Blending option. Då ska denna ruta komma fram.
|
v


4.

Nu ska du ställa in "drop shadow" (De gör du efter eget tycke)

5.


Nu ställer du in "bevel and Emboss" de gör att du får skuggningen i slutet (du gör även detta efter eget tycke)

6.
Nu är den klar, de enda som du behöver göra nu är att dela upp den i tre delar!







Postat av: Anonym

sv; hehe du, skulle du kunna hjälpa mig med att göra sånna? jag har photoshop, men fattar ingenting :p kram <3

2010-08-16 02:44:53
Blogg: http://michellewesterbergs.blogg.se/
Postat av: Sandra Ackefjord ♥

Hur delar man upp den?

hahaha, jag fattar ingenting ;)

2010-08-16 13:21:18
Blogg: http://sandraackefjord.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom Ihåg Mig!